OT/IT-integratie

 Slim verbonden, veilig versterkt

Bij Hallr begrijpen we de uitdagingen van OT/IT-Integratie binnen de moderne maakindustrie.

Wij helpen bedrijven met het creëren van veilige en betrouwbare koppelingen tussen operationele technologie (OT) en informatietechnologie (IT).

Onze expertise zorgt ervoor dat uw systemen naadloos samenwerken, zonder concessies te doen aan veiligheid of prestaties.

Met onze oplossingen:

Betrouwbare, veilige netwerken die productie en kantoor slim gescheiden houden 

Operationele Techniek (OT) – Geschiedenis.

OT is zo oud als de industrialisering maar de Security hiervoor staat eigenlijk nog aan het begin.

Uit de volgende Engelstalige tekst blijkt mooi hoe dit eigenlijk is ontstaan.

 

Sensitive OT systems were not designed for today’s digital world. They were built for a time and place where they could safely do their thing in relative isolation. As the world changed around them. Adopting transformative digital tools brought new conveniences and capabilities, along with all the cybersecurity risks that come with increased network connectivity.

 

Uitleg:

Sensitive OT systems were not designed for today’s digital world. They were built for a time and place where they could safely do their thing in relative isolation.
Waarmee bedoeld wordt dat de OT omgeving vroeger in een AirGap zat wat wil  zeggen dat er geen communicatie met de wereld buiten de eigen productieomgeving was. Het zat in zijn eigen veilige bubble zonder bedreigingen van buitenaf.

 

As the world changed around them. Adopting transformative digital tools brought new conveniences and capabilities, along with all the cybersecurity risks that come with increased network connectivity.
In de afgelopen decennia is de wereld veranderd en zijn er vele mogelijkheden bijgekomen waar men graag gebruik van maakt. Door de introductie van deze mogelijkheden in de OT zijn ook de risico’s op Cyber incidenten geïntroduceerd als gevolg van de communicatiemogelijkheden met de buitenwereld.

Waarom OT/IT-Integratie belangrijk is:

Efficiëntieverbetering:

Processen worden gestroomlijnd door data en systemen te koppelen en soepel samen te laten werken.

Realtime Inzicht:

Mogelijkheid om realtime de data van de OT te analyseren met IT-tools voor betere beslissingen en klantinformatie.

Voorspellend Onderhoud:

Analyse van de OT-data kan storingen voorspellen en zo helpen de downtime van de OT te minimaliseren.

Kostenbesparing:

Vermindert duplicatie van systemen en werkzaamheden tussen OT- en IT-teams en verbetert de onderlinge cohesie.​

Sterkere Beveiliging:

Een goede integratie bevat sterke beveiligingsmaatregelen zodat Cyberbedreigingen via de IT-infrastructuur geen toegang hebben tot de OT-infrastructuur.

Innovatie:

Integratie biedt de OT toegang tot de nieuwste technieken zoals AI en IoT en kan zo innovatie stimuleren.

Schaalbaarheid:

Een goede integratie maakt het gemakkelijker om nieuwe technologieën te implementeren of uitbreidingen te realiseren.

Betere Samenwerking:

OT- en IT-teams kunnen kennis delen en effectiever samenwerken.

Concurrerend Voordeel:

Snellere innovatie en flexibiliteit helpt om de concurrentiepositie te verbeteren.

Regelgeving en Compliance:

Door nu in te zetten op een gestructureerde OT/IT-scheiding worden toekomstige regelgevingen gemakkelijker om te implementeren zoals bijv. NIS2.

Een goed ingerichte OT/IT-Integratie biedt een fundament voor toekomstgerichte technologieën zoals Industrie 4.0 en regelgeving zoals NIS2 en helpt verder bedrijven concurrerend te blijven in een snel veranderende markt.

Nu starten met OT/IT-Integratie biedt de kans te beginnen met kleine stapjes en gericht aanpassingen in te voeren die binnen budget het budget vallen. Daarmee in te spelen op toekomstige regelgeving en daar direct de vruchten van te plukken door een betere bescherming van de productieomgeving. Deze bescherming voorkomt kostbare stilstand van de productie.

Bij Hallr begrijpen wij welke impact het invoeren van een goede OT/IT-Integratie kan hebben op een organisatie. Een traject wat door Legacy hardware en de eis tot minimale uitval van productie al snel over langere tijd gaat lopen. Wij starten een OT/IT-Integratie altijd met een inventarisatie van de huidige OT/IT-infrastructuur en een risicoanalyse. Aan de hand van deze inzichten wordt een Integratietraject opgesteld waarmee over een periode meerdere kleine stappen gezet kunnen worden en iedere stap de organisatie direct versterkt in zijn processen.

Scroll naar boven

Contact

Informatie - Offerte

Vragen over het bestellen van de juiste Proxmox Virtualisatie Licentie of toch liever eerst een offerte?
Vul dan het onderstaande formulier in en wij nemen op korte termijn contact met u op.

Prijzen Proxmox VE Licenties

COMMUNITY

-
110
/jaar
/per CPU
  • Enterprise Repository
  • Software Updates
  • Toegang tot Community
  • 0 Support Tickets p.jaar
  • Responsetijd: nvt
  • Support op afstand (SSH)
  • Offline registratie

BASIC

-
355
/jaar
/per CPU
  • Enterprise Repository
  • Software Updates
  • Toegang Klantenportaal
  • 3 Support Tickets p.jaar
  • Responsetijd: 8 uur*
  • Support op afstand (SSH)
  • Offline registratie

STANDARD

Beste keuze
530
/jaar
/per CPU
  • Enterprise Repository
  • Software Updates
  • Toegang Klantenportaal
  • 10 Support Tickets p.jaar
  • Responsetijd: 4 uur*
  • Support op afstand (SSH)
  • Offline registratie
populair

PREMIUM

-
1060
/jaar
/per CPU
  • Enterprise Repository
  • Software Updates
  • Toegang Klantenportaal
  • Tickets onbeperkt
  • Responsetijd: 2 uur*
  • Support op afstand (SSH)
  • Offline registratie

Prijzen Proxmox Back-Up Server Licenties

COMMUNITY

-
540
/jaar
  • Onbeperkt aantal servers in de Back-Up
  • Complete Functieset
  • Enterprise Repository
  • Toegang tot Community
  • 0 Support Tickets p.jaar
  • Responsetijd: nvt
  • Support op afstand (SSH)

BASIC

-
1080
/jaar
  • Onbeperkt aantal servers in de Back-Up
  • Complete Functieset
  • Enterprise Repository
  • Toegang Klantportaal
  • 5 Support Tickets p.jaar
  • Responsetijd: 8 uur*
  • Support op afstand (SSH)

STANDARD

Beste keuze
2160
/jaar
  • Onbeperkt aantal servers in de Back-Up
  • Complete Functieset
  • Enterprise Repository
  • Toegang Klantportaal
  • 15 Support Tickets p.jaar
  • Responsetijd: 4 uur*
  • Support op afstand (SSH)
populair

PREMIUM

-
4320
/jaar
  • Onbeperkt aantal servers in de Back-Up
  • Complete Functieset
  • Enterprise Repository
  • Toegang Klantportaal
  • Tickets onbeperkt
  • Responsetijd: 2 uur*
  • Support op afstand (SSH)

Prijzen Proxmox Mail Gateway Licenties

COMMUNITY

-
180
/jaar
  • Complete Functieset
  • Enterprise Repository
  • Toegang tot Community
  • 0 Support Tickets p.jaar
  • Responsetijd: nvt
  • Support op afstand (SSH)

BASIC

-
510
/jaar
  • Complete Functieset
  • Enterprise Repository
  • Toegang Klantportaal
  • 5 Support Tickets p.jaar
  • Responsetijd: 8 uur*
  • Support op afstand (SSH)

STANDARD

-
1210
/jaar
  • Complete Functieset
  • Enterprise Repository
  • Toegang Klantportaal
  • 15 Support Tickets p.jaar
  • Responsetijd: 4 uur*
  • Support op afstand (SSH)

PREMIUM

-
1800
/jaar
  • Complete Functieset
  • Enterprise Repository
  • Toegang Klantportaal
  • Tickets onbeperkt
  • Responsetijd: 2 uur*
  • Support op afstand (SSH)

Bedankt voor uw bericht.

Wij nemen op korte termijn contact met u op.

Team Hallr
WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux